Wudang.cz - úvodní stránka

Tai Chi

„Přirozeným pohybem k pohodě a zdraví“

Úvod » Semináře a soustředění » Letní soustředění 2010 - Řecko

Letní soustředění 2010 - Řecko

Letošní zima byla docela náročná. Dlouhá, se spoustou sněhu. Všichni už jsme se těšili na jaro, které však také nebylo příliš veselé. Počasí nic moc, sluníčko nevidět. No a když tento stav trval i v květnu, rozhodli jsme se, udělat si výlet za sluníčkem a pohodou k moři. Vloni jsme kvůli Číně také k moři nejeli, tak možná o to více se nám k té velké, průzračné vodě chtělo. Rozhodli jsme se vyměnit tradiční Chorvatsko za jinou lokalitu. A když už, tak už. Přes stávky státních zaměstnanců, různé demonstrace, zvěsti o špatné finanční situaci a negativním ovlivňování eura, navíc ještě i za aktivity islandské sopky jsme se rozhodli pro Řecko. Konkrétně pro západní část severního pobřeží ostrova Kréta.

Je tu začátek června a my vyrážíme. Kréta nás vítá podmračeným počasím. Teplota neodpovídá našim představám a k tomu ještě fouká studený vítr. No začíná to pěkně ? Ale všechno ostatní klape. Sice se ubytováváme o něco později, ale kvalita pokojů je příjemným překvapením, stejně jako celý hotelový areál se dvěma bazény. Takže nálada stoupá. A když ještě během několika málo hodin začne pražit sluníčko, už se cítíme tak, jak jsme očekávali. Samozřejmě začínáme průzkumem okolí, relaxací, procházkami. Už se všichni těšíme na ranní cvičení u moře.

A je tu ráno. Po chvíli chůze jsme na mořském břehu. Je ještě trochu šero. Ale chvíli po začátku cvičení se nad mořem objevuje oranžově červený oblouček, který se postupně, ale docela rychle, mění v krásnou červenou kouli. Zkrátka východ slunce s plnou parádou. A k tomu ještě lehce hučící moře ozdobené bílými korunami na trochu větších vlnách. Skoro pohádka. Když jsme si do sytosti užili tohoto našeho prvního letošního společného východu slunce, pokračujeme ve cvičení. Musíme se pořádně soustředit. Pláž je písečná, místy s drobnými oblázky. Je to něco úplně jiného než zcela rovný povrch tělocvičny nebo tráva v parku. Zkrátka zase jiný zážitek.

Po snídani si volíme každý svůj individuální program. Koupání v příjemně teplé vodě s menšími či docela velkými vlnami, procházky po nejbližším okolí, výlety, ať už organizované nebo samostatné. Možností je zde skutečně mnoho. Od návštěvy nedalekého městečka Rethymno, kde jsou kromě exotického trhu i různé kulturní a historické památky a zajímavosti. Od různých kostelů přes archeologické muzeum, přístav, pěkný park až po místní docela rozlehlou pevnost s mešitou. Jen to chce zvládnout systém místní autobusové dopravy, který je pro nás zejména při první cestě zpět do hotelu trochu nepochopitelný.

I když pláže jsou zatím poloprázdné, využíváme k podvečernímu cvičení prostory u jednoho z hotelových bazénů. Ve společnosti různobarevně kvetoucích oleandrů a ibyšků a dalších mně neznámých krásně kvetoucích rostlin a keřů, pod dohledem vysokých datlových palem. Je to zase něco jiného. Obvykle se sem ještě vracíme doladit cvičení v pozdějších večerních hodinách. I to má svůj půvab.

Ve volném čase objevujeme krásy ostrova. Od malebného, k největším v Evropě patřícího kaňonu Samaria, přes Modrou lagunu k pěknému historickému městu Chania. Někoho zlákal i výlet rychlolodí na Santorini, označované za perlu Řecka. Nikdo si však nenechal ujít návštěvu snad na Krétě nejvýznamnějšího historického a posvátného místa. Knossos má svoji zvláštní atmosféru, dýchá zde hodně dávná historie. Je zajímavé vidět na vlastní oči místa, která většinou známe z krásných legend.

Počasí nám přeje. Teplota vzduchu je ještě snesitelná, voda teplá, ale osvěžující. Vyšlo nám i vše ostatní. Především se zde sešla parta bezvadných lidí, které spojují stejné zájmy. Takže absolutní pohoda. Téměř až neskutečná. Zkrátka dovolená, jak má být.

Vše ale jednou končí. Pobyt nám zde utekl jako voda. Možná pro nás až příliš rychle. Alespoň se nám to tak zdálo. Ale není všem dnům konec. Třeba za rok ...